March 9, 2017

ПЪРВА ПОБЕДА И ГОЛЕМИ НАДЕЖДИ

ПЪРВА ПОБЕДА И ГОЛЕМИ НАДЕЖДИ

Крис Мийк и Пол Нейджъл станаха победители в Мексико за първата победа на Citroën C3 WRC. Постигнат на макадам - на настилката, върху която се спори през по-голямата част от Световния шампионат - този резултат потвърждава потенциала на автомобила, разработен от групата на Ив Матон. Сезонът вече действително започва и продължава за Citroën Total Abu Dhabi WRT, който ще регистрира три автомобила на предстоящата Обиколка на Корсика.

ИСТОРИЯТА НА НАДПРЕВАРАТА: СПИРАЩА ДЪХА ЧАК ДО ФИНАЛА!

От самото начало изглежда, че тази година Рали Мексико ще е като никое друго. Да започнем с това, че организаторите са успели да извършат нещо като подвиг в провеждането на супер специален етап в центъра на Мексико Сити, на известния площад Сокало. Въпреки дъжда, това ново преживяване даде на феновете в огромния град изключителната възможност да станат свидетели отблизо на WRC.

За съжаление, връщането обратно в сервизния парк в Леон, на 400 км от столицата, завърши в безпорядък. Пътно-транспортно произшествие, несвързано с ралито доведе до затваряне на пътя, оставяйки автоколоната, транспортираща автомобилите, блокирана за няколко часа през нощта. Късното им пристигане обратно в Леон доведе до отмяна на първите два етапа в петък сутрин.

Вследствие на това надпреварата започна само с маратонски етап на ралито с дължина 55км , El Chocolate. Извличайки максимума от избора си на гуми и добрата си стартова позиция, Крис Мийк грабна етапната победа, за да се придвижи в генералното класиране. Британецът спечели също един от супер специалните етапи вечерта, за да завърши първия пълен ден като лидер, изграждайки солидна преднина от 20.9 сек. пред Себастиан Ожие.

Междувременно, в друг Citroën C3 WRC, Стефан Льофевр направи също добър старт в надпреварата. Той приключи деня шести, следвайки от край до край плана, изготвен за него от екипа при първата му поява на Рали Мексико в WRC. Въпреки това, младият французин после бе принуден да се оттегли при донякъде злополучни обстоятелства на третия ден. След малка грешка, С3 № 8 в крайна сметка се озова заседнал на наклона близо до пътя при завой на SS10. Автомобилът му не беше повреден при инцидента, така че можеше да се присъедини отново на следващия ден съгласно правилата на Rally2.

Същевременно Крис Мийк продължи доминиращото си представяне, достигайки до първото място в Ел Бринко (SS11) и давайки най-бързото комплексно време за сутрешните етапи. На второто минаване той предяви претенции за етапната победа при Лахас де Оро (SS13) и увеличи аванса си пред Себастиан Ожие до 30.9 секунди.

В неделя останаха за завършване “само” два етапа за довеждането докрай на тази първа победа за Citroën C3 WRC. В La Calera, пилотите на Citroën Total Abu Dhabi WRT отбелязаха впечатляващ отборен резултат с етапната победа на Мийк и третото място на Льофевр.

На етапа Derramadero Power Stage изглеждаше, че Крис Мийк е на път да подпечата победата …, когато той излетя от пътя само няколко завоя преди финала! Северноирландецът излезе от пътя с голяма скорост, мина през преградата и стигна по средата на паркинга за зрителите! Въпреки това той запази спокойствие, успя да се върне на пътя след няколко секунди и успя да пресече финалната линия, за да победи в ралито с 13.8 секунди!

След такъв изключително драматичен и изпълнен с напрежение финал на състезанието имаше сцени на радост и вълнение в отбора на Citroën Racing и те празнуваха с Мийк и Найджъл на много шумна, пламенна церемония на подиума в Леон.

600x430

CITROËN C3 WRC ПРЕВРЪЩА ПОТЕНЦИАЛА СИ В РЕЗУЛТАТ

След като нещата се успокоиха малко, Ив Матон можа да даде оценка за събитията през уикенда. “Тази първа победа на макадам показва, че Citroën C3 WRC има солидни основи и че отборът е свършил добра работа. Вече можем да продължим много по-спокойно с разработването на автомобила” подчерта шефът на отбора Citroën Racing Team. Ако трябва да избираме, много бихме искали да спечелим рали Монте Карло – състезание със специално значение за Citroen. Ние обаче трябва да оставим настрана чувствата си и да гледаме прагматично на нещата. В условията на Световното първенство, този резултат на макадам – две трети от състезанията за сезона са именно на такава настилка – и при особено тежките условия в Мексико, ни вдъхва допълнителна увереност.“

Поради надморската височина – El Chocolate се извисява на повече от 2700 метра над морското равнище – и високите температури в петък следобед, колите са изцяло тествани в Централна Америка. От многото приятни аспекти на уикенда, перфектната надеждност на автомобилите Citroën C3 WRC е на челно място в списъка. “Положихме доста усилия в работата по охлаждащите системи при разработката на автомобила”, подчерта отново техническият директор на Citroën Racing Лоран Фрегоси. “ В краткосрочен и средносрочен план, фактът, че нямаме проблеми означава, че можем да се съсредоточим изцяло върху търсенето на допълнителни резултати.

И ПИЛОТИТЕ?

Извличайки максимума от позицията си на пътя на етапа в петък, Крис Мийк застана начело на генералното класиране в състезанието чрез бързо, но премерено темпо, без да поема никакви ненужни рискове. “ Целта е да бъде в добра позиция през следващите няколко дни,” обясни Ив Матон. “След събота, когато позицията му като цяло е подобна на преките му съперници, той остана бърз и може да контролира състезанието в предна позиция. И все пак познанията му за мексиканските етапи са малко по-ограничени, след като преди се е състезавал тук само два пъти тази година. Също така не трябва да забравяме, че той шофираше през цялото състезание с две резервни гуми. Избрахме да играем на сигурно с този по-консервативен подход и сме доволни от постигнатото ниво на представяне, въпреки носенето на допълнително тегло.”

“Що се отнася до Стефан Льофевр, той направи едно добро начало с темпото, което ние искахме да възприеме. Ние не искахме той да се съсредоточи върху постигането за бързо време, а по-скоро да натрупа възможно най-много опит,” продължи Ив Матон. “Той се представи много добре преди да бъде заклещен в събота сутринта. Той имаше нещастието да се озове заклещен в непосредствена близост до пътя без никакви щети по автомобила! В неделя сутринта той можеше да покаже колко е напреднал в позицията си, подобна на тази на лидерите. Той направи добро представяне на SS18, като даде трето най-бързо време, точно зад първите двама. Той показа, че може да бъде бърз на тази настилка, въпреки липсата на опит в това рали.”

След това, първият кръг на сезона на макадам, Citroën Total Abu Dhabi WRT, вече насочва вниманието си към следващото събитие. В Тур дьо Корсика (6-9 април), три автомобила Citroën C3 WRC ще се състезават за първи път, управлявани от Крис Мийк/Пол Нейджъл, Крейг Брийн/Скот Мартин и Стефан Льофевр/Габен Моро. Преди това отборът ще проведе тестова сесия на асфалт, за да прецизира подготовката си за кръга в Корсика.

600x430_2

ЦИФРИ И СТАТИСТИЧЕСКИ ДАННИ

·       5: броят на етапните победи, фиксиран от Крис Мийк, дал най-добри резултати през уикенда

·       7: броят на пилотите, спечелили най-малко един етап в Мексико

·       2.7: средната позиция на финала на Крис Мийк в етапите (с изключение на супер специалните етапи)

·       1,863.93 км: състезателното разстояние, изминато от автомобилите C3 WRC от началото на сезона