Архитектура

Légende ci-dessous
Архитектура

ШОУРУМ ЕВРОПА

01_histoire_architecture_magasineurope_capture

През 1931 г., Андре Ситроен наема старо железопътно хале зад гарата Сен Лазар в Париж. След три седмици работа на пълни обороти, гигантската сграда (с дължина 300 метра и площ от 15,000 м2) се превръща в Изложбената палата на Citroën. Намираща се недалеч от Площад Европа, тя бързо става известна като Шоурум Европа. Отваря врати на 30 септември 1931 г., един ден преди Парижкият Автомобилен Салон.
В залата, Citroën излага пред посетителите пълната си гама автомобили, използвайки реалистични манекени. Залата разполага и с бар, стая за чай, екран, показващ филми на Citroën, оркестър, временни експозиции и голяма продажбена зона за употребявани автомобили. Шоурум Европа затваря врати след Втората Световна Война.

ГАРАЖЪТ  МАРБЬОФ

02_histoire_architecture_garagemarbeuf

След откриването на дизайнерски департамент, през 1927 г. компанията се сдобива с отдел за архитектура и строителство, ръководен от Морис-Жак Равазе. Неговата роля е да допринесе за развитието на Марката и да съветва как да изглеждат салоните на различните дилъри. Целта е клиентите да усетят иновативния дух на Citroën.
Отличен пример за този модерен подход е десететажният салон, който отваря врати на улица Марбьоф в Париж през 1929 г. Дело на архитекта Албер Лапрад, тази огромна витрина, която се извисява на 19 метра височина е като театрална сцена, на която десетки автомобили са паркирани на “балкони-платформи” и могат да бъдат видени от улицата.
За съжаление, този архитектурен шедьовър е разрушен през 1952 г.

ЗАВОДЪТ НА КЕЙ ДЬО ЖАВЕЛ

03_histoire_architecture_c42_capture

През 1915 г., по време на Първата Световна Война, Андре Ситроен построява голям завод за производство на снаряди на Кей дьо Жавел в Париж. След войната, той го разширява и го превръща във фабрика за серийно производство на автомобили.
Фабриката на Сitroën на Кей дьо Жавел е най-модерната за своето време в Европа (100 автомобила/ден през 1919 г. и 200 през 1924 г.). През 1933 г., въпреки очевидно тежката финансова ситуация, Citroën решава да построи фабриката отново за само пет месеца, като успоредно с това не спира производството.
Кей дьо Жавел, преименуван на Кей Андре Ситроен през 1958 г., произвежда последният си DS през април 1975 г. Административният екип се мести през 1982 г. Днес, на мястото, където се е издигал заводът Жавел се намира парк Андре Ситроен.

КЛОНЪТ В ЛИОН

04_histoire_architecture_succursalelyon_capture

В началото на 30-те години Citroën взема решение, че вторият по големина град във Франция, Лион трябва да има салон, достоен за ранга си. След две години усилен труд, през 1932 г., отваря врати нов клон на улица Марсилия 35.
Позната като “Най-големия сервиз в Европа”, сградата е с внушителен дизайн. Има 535-метрова фасада и покрита площ от 40,000 м2 на пет етажа, две еднопосочни рампи, всяка с 350 метра дължина и огромна сгъваема врата с размери 15 м ширина и 10 м височина.
Самият салон има височина от 15 м и стъклена фасада с площ от 300 м2. През юли 1995 г., тази структура от бетон и стъкло, създадена от архитекта Равазе, е обявена за исторически паметник.

 ЗАВОДЪТ НА КЕЙ ДЬО ЖАВЕЛ

05_histoire_architecture_usinejavel_capture

През 1915 г., по време на Първата Световна Война, Андре Ситроен построява голям завод за производство на снаряди на Кей дьо Жавел в Париж. След войната, той го разширява и го превръща във фабрика за серийно производство на автомобили.
Фабриката на Сitroën на Кей дьо Жавел е най-модерната за своето време в Европа (100 автомобила/ден през 1919 г. и 200 през 1924 г.). През 1933 г., въпреки очевидно тежката финансова ситуация, Citroën решава да построи фабриката отново за само пет месеца, като успоредно с това не спира производството.
Кей дьо Жавел, преименуван на Кей Андре Ситроен през 1958 г., произвежда последният си DS през април 1975 г. Административният екип се мести през 1982 г. Днес, на мястото, където се е издигал заводът Жавел се намира парк Андре Ситроен.

ЗАВОДЪТ В РЕН-ЛА ЖАНЕ

06_histoire_architecture_usinerenneslajanais_capture

Изграждането на завода в Рен-Ла Жане стартира през декември 1958 г. Преследвайки стратегия за децентрализация, насърчена от правителството по това време, Citroën решава да построи фабрика в Рен, където вече притежава такава в Ла Бар-Тома, открита през 1954 г. Новата фабрика, построена върху 237 хектара необработена земя, е голям ултрамодерен индустриален комплекс с покрита площ от 487,000 м2.
Фабриката отваря врати през октомври 1961 г. и започва производството на новия Ami 6. В следващите години там са произведени голям брой от моделлите на Citroën, включително: Ami 8, M35, 2CV, Dyane, Méhari, GS, GS Birotor, Visa, GSA, BX, AX, XM, ZX, Xantia, Xsara, Xsara Picasso и C5 Series 1. Днес заводът в Рен произвежда новите С5 и С6.