Реклама

Légende ci-dessous
Реклама

СПЕЦИАЛНИ СЪБИТИЯ

01_histoire_publicite_evenementiel_capture

Комуникационната политика на Андре Ситроен поставя акцент върху ефектните и грандиозни прояви. При откриването на седмия автомобилен салон през 1922 г., например, Ситроен наема самолет, който да напише името му с букви от дим в небето над Париж на площ от 5 км.
Между 1925 г. и 1934 г., името Citroën е изписано от 30-метрови светлини на Айфеловата кула (250,000 електрически крушки и 600 км електрически кабел), със зашеметяващ ефект. Чарлс Линдберг използва светлините като ориентир в края на презокеанското си пътуване.
В Citroën понякога рекламата приема форми, които не са били виждани до сега. Пример за това са рекламните кервани, състоящи се от всички автомобили в гамата, които пътуват из Франция, спирайки за ден или два близо до местния дилър на Citroën.

 

ПЪТНИ ЗНАЦИ

02_histoire_publicite_signaletique

Първата автомобилна реклама на Citroën се появява през 1919 г. Тя анонсира пускането на фамозният Туре А… месец преди производството. Това чувство на очакване, съчетано с вкуса на иновацията и ефектността, са отличителните белези на комуникационната политика на Андре Ситроен.
По това време е нещо обичайно пътните знаци да бъдат “спонсорирани”. Андре Ситроен бързо припознава пътните обозначения като страхотна възможност да наложи собственото си име и да повиши имиджа на компанията си. Той поставя из цяла Франция пътни знаци и указателни табели, умело маркирани като дарение от Citroën.
Общо 150,000 пътни знака и табели са поставени на територията на Франция… 150,000 знака, които елегантно напомнят логото на мрежата. Отново, Андре Ситроен е новатор за времето си…

ТЕЛЕВИЗИЯ

03_histoire_publicite_television_capture

Citroën открива телевизионната реклама през 1968 г. с 2CV. Но едва през 1974 г., с работата с рекламната агенция RSCG, Марката оставя истински отпечатък на малкия екран.
Citroën прави истински преврат в ТВ-рекламата за модела Visa с клип, в който автомобилът скача от самолетоносач в морето, само за да се приземи върху подводница. Мотото е “Visa, ça décoiffe” (Visa взима дъха ти или, буквално, прави поразия с вашата прическа). През 1985 г. “кампанията на “дивите шеврони” е предвестник на ерата на зрелищната реклама. Избирайки смел подход, Citroën заснема реклама на Великата Китайска стена, например.
С Xantia през 1993 г., Citroën представя ново мото: “Вие не можете да си представите какво Citroën прави за вас”. През следващите години Citroën продължава да показва истинска креативност, приближавайки зрителя максимално близо до продукта. Добър пример за това е рекламата от 2005 г. “C4 Dancer”, която е гледана по целия свят.

ПЛАКАТИ

04_histoire_publicite_affichage_capture

Андре Ситроен прави нещо голямо от рекламата. През 1920-те, Пиер Луи (художник, фотограф и шеф на рекламата до 1934 г.) създава някои наистина забележителни плакати и приканва и други талантливи художници на онова време. Това е първата ера.
Втората стартира през 1957 г., с пристигането на Робер Делпир. Мъж със забележителен талант за думи и картини, той дава на Citroën нов стил, основан на детайлизираната визия и нестандартния тон. Използвайки авангардни техники и материали, той прави дизайна на кампаниите на 2CV и DS.
През 1981 г., осем години след пристигането на RSCG (1974 г.), художникът Savignac дава на шевроните нова посока с ярки и весели плакати. Накратко, рекламата на Citroën е част от историята на Марката и оставя отличителна следа.