СПОРТ

Légende ci-dessous
СПОРТ

ТЕСТОВЕ ЗА ИЗДРЪЖЛИВОСТ

01_histoire_sport_epreuvesendurance

Известните тестове за издръжливост, направени на моделите Rosalie на скоростната писта Linas-Montlhéry са организирани от производителя на смазочни материали Huiles Yacco. Осем автомобила са тествани на пистата в периода между октомври 1931 г. и юли 1935 г. и записват 358 международни и 192 световни рекорда.
Автомобилите, преоборудвани в едноместни, са C6 или 15CV с шест-цилиндрови двигатели, отделно от Petite Rosalie (8CV, оборудван с четири-цилиндров двигател), Rosalie VII (7CV Traction Avant) и Rosalie IX, 11CV Traction Avant Légère, който покрива 100,000 км тест между март и май 1936 г.
Двата други автомобила на Citroën, които впоследствие излизат на пистата, са: Spéciale Citroën, оборудван с нов дизелов двигател, ползван от лекотоварните автомобили през 1937 г., и Barbot Spéciale, базиран на 2CVA, през 1953 г.

РАЛИТА

02_histoire_sport_rallyes_capture

Citroën прави официалния си рали дебют с DS, използвайки неговото необикновено хидропневматично окачване за постигането на голям успех. DS е последван от SM, а после и от СХ, който си извоюва име по време на ралито Париж – Дакар в края на 1970-те. Между 1990 г. и 1997 г., Citroën властва в Cross-Country състезанията за Световната Купа, печелейки 5 Титли при Конструкторите с ZX Rallye Raid.
Търсейки нови предизвикателства, Citroën се обръща към класическото рали през 1998 г. с Xsara Kit-car и печели първите си световни титли на това поле.
През 2001 г., Citroën обръща поглед към WRC Световния Рали Шампионат, целейки се във върха заедно със Себастиан Льоб. През 2009 г., въпреки прекъсването през 2006 г., Citroën вече има общо пет Титли при Конструкторите.

WRC

03_histoire_sport_wrc_capture

След сезон на важни тестове във Френския Шампионат, Citroën прави своя дебют в WRC през 2001 г. Към края на сезона обещаващ млад състезател дебютира в San Remo Rally. Спокоен и напълно хладнокръвен, Себастиан Льоб заема второ място на подиума.
Историята започва да се пише и нищо не може да я спре. Неразделни партньори, Citroën и Льоб/Елена изкачват заедно стъпълата към върха. През 2003 г., Citroën печели първата от осемте си световни титли. През следващата година, Себастиан Льоб и Даниел Елена поставят началото на серия от девет поредни титли. Оттогава насам Xsara WRC е заменена от C4 WRC, а след това и от DS3 WRC, които се радват на същия успех.