Търговски Автомобили

Légende ci-dessous
Търговски Автомобили

КАМИОНИ

01_histoire_vehiculesutilitaires_camions_capture

Първият камион на Citroën стъпва на пазара през октомври 1926 г. Това е В15, който за първи път предлага полезен товар от 1,000 кг. Множество други версии се появяват през 1930-те, като вановете С4 и С6, последвани от Type 29, T32, T23 и T45.
Тези автомобили продължават да бъдат търсени и през 50-те години заради тяхната надеждност и здравина. През септември 1953 г. те получават нова кабина, но само Т45 сменя името си и се превръща в Т55, а след това в T46, T47, T48 или T60, в зависимост от версията и двигателя.
Гамата е основно преработена през октомври 1965 г., когато приема реновираната ултрамодерна кабина Belphégor. След представянето на нова гама, съвместно с Berliet, през 1969 г., Citroën спира да произвежда камиони през 1973 г.

ГОЛЕМИТЕ ВАНОВЕ

02_histoire_vehiculesutilitaires_fourgons_capture

През юни 1939 г., Citroën стартира тиха революция в сегмента на лекотовраните автомобили с TUB. Този ван, с цялостната си структура, предно задвижване, нисък праг на товар и плъзгаща се странична врата, прокарва пътя на модерния лекотоварен автомобил.
След Втората Световна Война, Type H (представен през август 1948 г.) вече е с опит, придобит от неговия предшественик. Подсилен и здрав, Туре Н се радва на дълъг живот, докато производството му не спира на 14 декември 1981 г. Заменен е от С35 (1974-1991), и новия С25, представен през януари 1974 г.
C35 и C25 са зменени от Jumper и Jumpy, представени през март 1994 г. и респектовно октомври 1995 г. Второто поколение модели пристига на пазара през юни 2006 г. за Jumper и януари 2007г. за Jumpy.

МАЛКИТЕ ВАНОВЕ

03_histoire_vehiculesutilitaires_camionnettes_capture

Citroën винаги е продавал лекотоварни автомобили. Дори 10HP, представен през 1919 г., има такъв вариант. През 1920-те и 1930-те години B2, 5HP, B12, B14, C4, C6, 8CV, 10CV и дори Traction Avant (11CV) успешно продължават тази линия.
След Втората Световна Война, 2CV Van взема превес. Продаван в различни версии между 1951 г. и 1978 г., той е заменен от Acadiane. Този модел, който се базиран на Dynane, остава в производство до 1987 г. Междувременно, през 1984 г. своя дебют прави С15.
Като резултат на успеха, който има, C15 е заменен едва през 1996 г. от Berlingo. Въпреки това С15 продължава кариерата си до 2006 г. Гамата на лекотовраните автомобили в момента се състои от първата серия на Вerlingo, от представения през 2007 г. Nemo, както и от воторото поколение Berlingo, в продажба от 2008 г.